سه‌شنبه

نتیجه تحقیقات: خبر دفن ابن ملجم در تهران حقیقت دارد!




همانطور که اطلاع دارید اخیرا اخبار تازه ای در مورد محل مقبره ابن ملجم مرادی، از خوارج و قاتل علی ابن ابیطالب، منتشر شده است مبنی بر اینکه ابن ملجم در واقع در تهران مدفون است.  بر اساس این خبر که توسط شیخ خالد الحربی، از شیوخ مطرح وهابیت در عربستان سعودی نیز تایید شده است، مقبره ابن ملجم مرادی قاتل حضرت علی ابن ابیطالب در «مکانی مقدس در شمال تهران» واقع شده است.

اگرچه سایت های متعلق به جمهوری اسلامی این خبر را عموما شایعه خوانده اند و آن را محکوم کرده اند، اما من تصمیم گرفتم تا کند و کاوی در موردش انجام بدهم، و در نتیجه نتایج بسیار جالبی به دست آوردم که میخواهم با شما در میان بگذارم.  

با توجه به اینکه شرح مفصل تحقیقات عمده و گسترده ای که طی یکی دو روز گذشته انجام داده ام بسیار طولانی خواهد شد، اجازه بدهید نتیجه آن را به طور خلاصه خدمت شما عرض کنم:  

طبق اسناد مختلف تاریخی، ابن ملجم مرادی علی ابن ابیطالب خلیفه چهارم حکومت اسلامی را در بیست و یکم ماه رمضان سال چهل هجری به قتل رساند.  اگرچه بر اساس سنت اسلامی هر فردی که مسلمانی را بدون اجازه حکومت به قتل برساند بایستی خود نیز به عنوان قصاص به قتل رسانده شود، اما علی ابن ابیطالب پیش از مرگ خود وصیت کرده بود که ابن ملجم به قتل نرسد بلکه تنها ضربه ای به سرش وارد شود و در صورت جان به در بردن بخشیده شود.   طبق اسناد تاریخی، فردی که مامور وارد کردن ضربه شمشیر به سر ابن ملجم شده بود از فامیل های دور قبیله ای بود، و به همین دلیل هم ضربه ای که به سر وی زد را با قدرت تمام وارد نکرد، و در نتیجه ابن ملجم پس از یکی دو ماه بستری شدن بهبود یافت و به این ترتیب از قصاص جان سالم به در برد.   

از همین رو حدود دو سال بعد از وفات علی پس از مشورت حکومتی با چند قاضی، قرار بر این شد که ابن ملجم که در زندان گرفتار بود به جای به قتل رسیدن به همراه چند تن از یارانش به ایران تبعید شوند، با این حساب که ایرانیان شیعه هستند و خودشان او را به قتل خواهند رساند.  ابن ملجم در سال چهل و سه هجری به همراه ۱۳ نفر از یارانش به تهران تبعید شد، و حدود پانزده سال بعد در همان جا هم مرد و دفن شد.

اما در تهران اتفاق غیر منتظره تاریخی افتاد، به این صورت که ساکنان تهران نه تنها با ابن ملجم و یارانش بد رفتاری نکردند، بلکه از آنها پذیرایی جانانه ای هم انجام دادند که موجبات حیرت خلیفه اعراب را فراهم آورد.  این موضوع به حدی بود که حتی اسم محله ای که ابن ملجم و یارانش در آن زندگی میکردند و نهایتا در همانجا نیز دفن شده بود در آن روزها بین مردم محل به نام «ملجم یاران» معروف شده بود، اسمی که آرام آرام ماندگار شد، به طوری که  بعدها هم به مرور زمان تبدیل شد به «مُلجماران» و نهایتا نیز پس از گذشت چند قرن در زبان عامه به نام «جماران» شناخته شد.  گفتنی است که طبق شواهد تاریخی، مکانی که ابن ملجم و چند تن از یارانش در آن مدفون شده بودند هم ابتدا به «امامزاده ادریس»  معروف گردید، که نهایتا همان نیز توسط مردم به نام امام زاده جماران شناخته شد.

۲۶ نظر:

  1. حاجی اقای تحقیق گر.... زمان ابن ملجم شیعه کجا بوده تو ایران؟؟؟؟ حتما ۱۲ امامی هم بودن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به! این که چیزی نیست، نه تنها ایرانی ها از همون روز ازل شیعه بودن، بلکه تهران هم از حدود سه هزار سال پیش از میلاد مسیح پایتخت ایران بوده. ظاهرا شما اطلاعات تاریخیتون خیلی خوب نیست؟

      حذف
  2. والله تا اونجا که تو تاریخ میشه دید ایرانی‌ ها تا زمان شاه اسماعیل سنی شافعی مذهب بودن! و شاه اسماعیل و دوستان!!!! دقیقا مثل داعش! ایرانی‌ ها رو به ضرب شمشیر شیعه کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه بابا، ایرانی ها زرتشتی بودن! اون عمر خلیفه دوم بود که ایرانی ها رو «درست مثل داعش» به ضرب شمشیر مسلمون کرد و درست مثل داعش زنهاشون رو هم تصرف کرد و نصف بچه هاشون رو «سید» کرد :)

      حذف
  3. ایرانی ها جدأ کس خل شدند ! آخه این هم شد تحقیق؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چشه خوب؟ اگه ایرادی داره بگو، همینطوری کلی گویی که نه به حال من محقق فایده ای داره نه به حال شمای خواننده سایت.

      حذف
  4. ایرانی ها 1400 سال پیش عقل خود رابه تعطیلات فرستاده اند واز تعصبشان پیروی می نمایند.

    پاسخحذف
  5. این نوشته مارو به یاد اظهارات آقای روازاده میندازه...متن باجمله طبق تحقیقاتی که من کرده ام آغاز میشه .آنوقت هر تراوش ذهنی در سایت گذاشته میشه.نه عکسی نه منبع تحقیقی نه سندی
    ایکاش میشد مخصوصا اون بخش آخر راجع به جماران بیشتر در شبکه های اجتماعی پخش میشد....عنوانشم این میشد
    کشف یک روازاده جدید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بابا چرا عصبی میشی، عکس که گذاشتم برات، منبع تحقیقشم که لینک کردم، چی میخوای دیگه؟ این که دیگه از مفاتیح و رساله آغا هم مستدل تر و مستند تر شده، بازم شکایت میکنید!

      حذف
  6. Hi guys he tries to tell you a joke I loved it. We, Iranian, take everything seriously.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. احد جان ممنون، اما در مورد دوستان هم خیالی نیست، بالاخره حال میکنیم با هم، یا حداقل من که حال میکنم با دوستان، هرچه هم جدی تر حالش بیشتر!

      حذف
  7. اون زمان شیعه ای هنوز وجود نداشت. شهری به اسم تهران وجود نداشت. حالت خوشه واقعاً اینجوری داستان میبافی؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میگه اون زمان شیعه ای هنوز وجود نداشت! شما مثل اینکه مسلمون نیستی؟ یا اگر هم هستی از تاریخ اسلام خبر نداری، اگر داشتی میدونستی که خود پیغمبر اسلام هم شیعه بوده. من حوصله توضیح دادن ندارم، اما اگر خواستی برو اینجا بخون جزئیاتش رو.
      شهر تهران هم که ازش دارن چپ و راست اسکلت هفت هزار ساله و هشت هزار ساله در میارن، چطور میگی وجود نداشت مرد مومن؟ اونم اگه میخوای بیشتر بدونی توصیه میشه برw اینجا بخون راجع بهش.

      حذف
    2. بنده خدا اصلا می فهمی داری چی میگی ؟ برو چند تا کتاب بخون. اینها همش داستانه اگر پیغمیر شیعه علی بوده چرا توی اذان نمی گفته اشهد ان علی ولی الله. تو همون لینکی را هم که دادی نرفتی خودت بخونی

      حذف
    3. شیعه بودن پیامبر یه عبارت بی معنیه چون شیعه به پیروان علی میگن. معنی حرف شما اینه که محمد پیرو علی بوده! تا اونجا که ما می دونیم برعکسه. شیعیان هم مثل تمام مذهبی ها از همه نوع، چرند و پرند زیاد میگن بدون اینکه به معنی حرف های خودشون دقت کنن.

      حذف
  8. اینا فقط داستان تخلیه تا وقتی به منابع شناخته شده ارجاع داده نشده. کاری که در مطلب شما انجام نشده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای بابا، پس ما بیخود اینهمه وقت گذاشتیم دود چراغ خوردیم و تحقیق کردیم، حالا شما میفرمائید داستان تخیلیه؟

      حذف
    2. اگه واقعاً تحقیق کردین کافیه منابعش رو معرفی کنین. اونوقت ما هم می تونیم با دنبال کردن همان منابع، نتیجه تحقیقات شما رو تأیید یا رد کنیم. فرایند تحقیق این شکلیه. نمیشه آدم داستان ببافه و ادعا کنه حاصل تحقیقاتشه و از منابعش هم فقط خودش اطلاع داره.

      حذف
  9. طبق نقل مشهور، ابن ملجم را حسن به علی با یک ضربت شمشیر کشت.

    پاسخحذف
  10. یه چیزایی میگی انیشتین که مرغ پخته هم خندش میگیره
    درست مبارزه کنید با رژیم چرا خودتونو مسخره می کنید و باعث میشید بخندن بهمون

    پاسخحذف
  11. HAHAHAHA Really Guys you don't know he makes fun

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر دوستان میفهمیدن که الان مملکت وضعش اینجوری نبود :)

      حذف
  12. بابا این بنده خدا کلی زحمت کشیده مطلب طنز تلخ گذاشته عجب آدمهای بی صبری هستنها!!

    پاسخحذف
  13. he was persian himself, I think his name was Bahman Ghobadi ( Ibn Molajam),

    پاسخحذف