پنجشنبه

جنایتی که جمهوری اسلامی در حق روح و روان ما ایرانیان کرده است


اینها رو یکی از کاربرای بالاترین نوشته بود، به نظرم مربوط رسید و خواستم اینجا تکرار کنم تا عده بیشتری بشنوند.  البته با اجازه خود ایشان:

این چندروز که اسرائیل مشغول قتل عام کودکان فلسطینی بود و جهانیان و طرفداران حقوق بشر بر علیه این جنایات به فغان آمده بودند من متوجه یک چیز شدم . متاسفانه جمهوری اسلامی آن چنان جنایتی در ایران کرده است و آن چنان به وجدان و انسانیت ایرانیان لطمه وارد آورده که بعضی از هموطنان نه تنها از تکه پاره شدن کودکان فلسطینی ناراحت نیستند بلکه ابراز شادمانی میکنند . جنایتی که جمهوری اسلامی در حق روح و روان ما ایرانیان کرده است و جراحتی که بر وجدان انسانی ایرانیان وارد آورده است از هر جنایت اقتصادی و فیزیکی مخوفتر و موحشتر است و سالهای سال طول خواهد کشید تا بتوان آثار این جنایات را از ذهن و روان ایرانیان زدود.
غزه یک کف دست زمینه . اندازه مرکز تهران . اسرائیل دورتادور غزه یک دیوار کشیده به ارتفاع هفت متر . از دریا هم غزه رو محاصره کرده . مرز غزه با مصر هم که توسط سیسی دیکتاتور مصر به کلی بسته شده . نزدیک به دوملیون آدم در این کف دست زمین گرفتار آمده اند و راه فرار ندارند . یکی از قویترین ارتشهای جهان از زمین و هوا و دریا مشغول کشتار این مردمه . واقعا ماجرای گتوی ورشواست که ارتش هیتلر همه یهودیان را در آن قتل عام کرد . تنها دلیل حمله اسرائیل به غزه : درست قبل از حمله ، سازمان آزادیبخش و حماس به توافقی برای ایجاد یک دولت اتحاد ملی دست یافته بودند . بلافاصله سه جوان اسرائیلی کشته میشوند و ناتان یاهو حماس را مقصر میشمارد در حالی که حماس بارها این امر را انکار کرد و اکنون رییس پلیس اسرائیل گفته کار حماس نبوده است . تنها دلیل کشتار مردم غزه این است که اسرائیل نمیخواست اتحاد سازمان آزادیبخش و حماس تحقق پذیرد .
شعار نه غزه نه لبنان در جنبش سبز برای این نبود که بگوییم ما با ملت مظلوم و تحت ستم فلسطین همدردی نمیکنیم . این شعار جمهور ی اسلامی را نشانه رفته بود نه ملت فلسطین را . معنای این شعار این بود که حمایت دروغین و اشک تمساح تو برای غزه را قبول نداریم و فریب آن را نمیخوریم و نمیخواهیم تو به نمایندگی از جانب ما ادای حمایت از فلسطین را در آوری . اکنون متاسفانه ماموران و جاسوسان سایبری اسرائیل در سپهر اینترنت ایرانی با جمع شدن زیر پرچم این شعار سعی دارند وانمود کنند که ملت ایران حامی کودکان فلسطینی نیست و حتی از کشته شدن آنان دلشاد است و همگام با ناتان یاهو از این کشتار وحشیانه حمایت میکند . متاسفانه قلیلی از ایرانیان نیز فریب این تبلیغات گسترده را خورده و سرنا را از سر گشادش میزنند . دوستان ، دل همه ما از کشتار کودکان فلسطینی توسط یکی از قدرتمندترین ارتشهای جهان به درد آمده است و همه ما خواهان پایان این کشتار هستیم . ما بر سر شعار نه غزه نه لبنان ایستاده ایم ولی جاسوسان اسرائیل بدانند که آن شعار خطاب به جمهوری اسلامی بود نه خطاب به ملت مظلوم فلسطین . همانطور که مادران پارک لاله نشان دادند ، همانطور که شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل ما گفت ، همانطور که اکثر روشنفکران و سازمانهای اپوزیسیون ما در بیانیه های چند هفته اخیر خود اعلان کرده اند ما خط روشنی با جمهوری اسلامی داریم . جمهوری اسلامی را محکوم میکنیم اما در عین حال جنایات اسرائیل در غزه را نیز محکوم میکنیم .

۱۱ نظر:

  1. مردم گفتن نه غزه کی گفتن نه فلسطین یا سازمان آزدیبخش فلسطین الان هم تو کرانه باختری خبری نیست و حتی خود فلسطینی ها هم تا الان اعتراض خاصی نکردن تو کرانه باختری . نه غزه نه لبنان یعنی پول و نیروی ایرانی ها را خرج حزب الله و حماس و تروریست و از این کارها نکنید . شما رو به خدا از این حرف ها دست بر دارید الان کشور خودمون درگیر بدترین تروریست های اقتصادی هست و با در آمد سرشار رکود وتورم داریم و بیکاری موج میزنه خود مردم غزه باید بلند شن و به حما سو جنگ سالار ها را گوش مالی بدن تا بشه یه صلح پایدار در خاور میانه ایجاد کرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی، من فکر نمیکنم هیچ بخشی از این متن با حرفهای شما تناقضی داشته باشه. بگذریم از اینکه این متن را من ننوشته ام، اما نظر خودم را عرض میکنم که دفاع از حقوق انسانی فلسطینی ها در غزه ربطی به پول خرج کردن ندارد، معنیش هم درگیر شدن در جنگ احمقانه اسرائیل و اعراب نیست، بلکه معنیش برای من آن است که آدم زاویه دیدش را بر مبنای واقعیت و اصول اخلاقی بنا کند، نه بر مبنای اینکه مثلا جمهوری اسلامی چه میگوید و چه میخواهد، و هرچه او خواست ما به عکسش را بگوئیم و بخواهیم. من هیچ دفاعی از جنگ و جنگ طلبی هم هرکز نکرده ام و نمیکنم، چه حماس باشد چه جمهوری اسلامی چه اسرائیل. اما انصافا اینجا الان همه میدانند که اسرائیل است که جنگ طلبی کرده است و به یک بهانه واهی به غزه حمله کرده است.

      حذف
  2. با سلام خدمت شما آقای محترم..اولا چگون است که میون دعوا نرخ تعیین میکنید..از کجا میدانید که السیسی دیکتاتور است؟ ایا هرگز مصر بوده اید؟ ایا با مصریان سخنی گفته اید؟ چنانچه پیداست چنین نکرده اید..چرا که در اینصورت اگر ذرهای انصاف داشتید ودر گفتار صادق بودید چنین برداشتی نداشتید..مصریان با شجاعت بینظر وهشیاری کامل قبل از آنکه دیر شود ومبتلا به مهلکه ای شوند که با توجه به پستهائی که گذاشته اید به نظر میآید که خود شما نیز گرفتار این مهلکه هستید خیلی تر وفرز از دست تروریستهای اسلامگرائی که ادامه حکومتشان جز ننگ وبدبختی چیز دیگری به ارمغان نمیاورد چنانچه ما به خوبی تجربه آنرا داریم ..خود را رها کردند..
    در ثانی اگر چنانچه شما خیلی احساسات انسانی دارید چگونه است در این دو سال واندی که حکومت سوریه مشغول کشتار بچه ها وزانان ورمدان بیدفاع است آنهم نه تک تک که به صورت گله ای وبا اعتراف خودش با بمبهای شیمیائی چنین کرده است ..شما واقعا به ذهنتان نرسید که یک پست کوچولو به احترام کشته شدهگان در آن وقایع بگذارید؟ ایا به نظر خودتان هم عجیب نیست..میدانید از دوحال خارج نیست ..یا با آنکه چنین پیداست که مخالف جمهورس اسلامی هستید ..باید با صراحت بگویم از عوامل او هستید..ولی گزینه دوم هموجود دارد وان اینکه نه واقعا مخالف جمهوری اسلامی هستید وواقعا رنج میبرید ولی به بیماری به نام روشنفکری مبتلا هستید که این گروه از بیماران احساسات انسانیشان فقط در زمانی بروز میکند که قاتل آمریکا واسرائیل باشد ..واگر نه اگر قاتل روسیه بشار اسد وحتی جمهوری اسلامی هم در زمانهائی که در نتیجه ضدیت با آمریکا قتلهائی را انجام دهد ..این بیماران واکنشی نشان نمیدهند واحساساتشان به خوای میرود واصلا در بعضی مواقع کور میشوند وکر میگردند ..واگر در حالات استثنائی مجبور به شنیدن اخبار جنایات روسیه وبشار واسد میگردند آنرا به نوعی باز به آمریکا مربوط میگردانند تا قابل حس کردن شود...
    در آخر باید بگویم که فلسطین را هم نمیشناسید ویا در قول صادق نیستید ..چرا که خود فلسطینیان نیز از حماس بستوه آمده اند ..برای صحت این گفتار خوبسا با چند فلسطینی تحصیل کرده ساکن خود فلسطین واسرائل صحبت کنید ..تا ببنید حقیقت چیست//
    زحمت اینهمه نوشتن را به خود هموار کردم چرا که فکر کردم شاید ریگی به کفش ندارید واز عوامل این جمهوری نیستید فقط از روی بی اطلاعی وشاید بیماری چنین پستی گذاشته اید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آفرین خوب حق مطلب رو ادا کردید. با چنین نظرات سنجیده ای میشود به آینده سیاسی ایران امیدوار شد.

      حذف
    2. ناشناس عزیز اولا متشکرم از کامنت شما که همانطور که گفتید نشان دهنده این است که لااقل من را مستقیم به مزدور جمهوری بودن متهم نمیکنید. اما چند تا نکته رو شما به من نسبت داده اید که لااقل یکی دوتاشون رومطمئنم که اقعیت ندارند. مثلا، اینکه من در مورد سوریه نظری نداشته ام، خوب این صحت ندارد. نظرمن راجع به وقایع سوریه را در این پست مثلا میتوانید ببینید، یا در این لینک من در بالاترین، به هر حال نظر من راجع به جنایت های دولت سوریه روشن بوده، چه در مطالبی که نوشته ام و چه در کامنت هایم.
      نکته دیگری که به من نسبت داده اید پشتیبانی از حماس است، در حالی که این هم واقعیت ندارد و من دفاعی از حماس نکرده ام، و اگرچه شناخت چندانی از آنها ندارم اما حدسم این است که اگر به قدرت برسند یک آشغال های مرتجعی خواهند بود مثل جمهوری اسلامی، اما در عین حال حق آنها را به عنوان منتخبان قانونی مردم غزه محفوظ میشناسم، چرا که به هر حال در انتخاباتی قانونی و تحت نظر خود اسرائیل و ناظران بین المللی انتخاب شدند.
      و در مورد سیسی هم، خوب اینکه کودتا کرد و دولتی که قانونی توسط مردم انتخاب شده بود را کله پا کرد را که دیگر تمام خبرگزاری ها گزارش کرده اند، این که نظر شخصی من نیست دوست عزیز. بعد هم بیائید تمام تصمیم ها و رفتار هایش از روزی که انتخاب شده را ببینید و بگوئید دیکتاتور نیست. از جمله همان «انتخابات» مضحکی که طی آن نود و خورده ای درصد رای آورد، به همان سنت شیرین امثال حسنی مبارک و قذافی و بشار اسد،‌ که حتی روی تقلب های انتخاباتی جمهوری اسلامی را هم سفید کرد.
      در هر حال من هم اینها را برای آن نوشتم که به نظرم رسید شما قصدتان فقط حمله و خشونت نبود، و باز هم تشکر میکنم بابت آن. در مورد آن بیماری کذایی هم که فرمودید، حرف خاصی ندارم. اگر تفکر و نظر داشتن اسمش بیماری است، امیدوارم که این بیماریم هیچوقت «خوب» نشود.

      حذف
  3. نویسنده این متن خیلی‌ دیگه فکر کرده خودش انسانه و دیگران وحشی!!! بابا بیخیال، سوسول روشن‌فکر! جمهوری اسلامی باشه یا نباشه، مساله اسرائیل و عرب به یه ایرانی چه ربطی‌ داره؟! عرب دشمن تاریخی ایرانیها بوده و هست یا اسرائیل؟! ایرانیها از عربها بیشتر صدمه دیدند یا از اسرائیل؟! توی جنگ ایران و عراق کدوم فلسطینی طرف ایران رو گرفت؟! چند تا فلسطینی بودند که با گرفتن عکس صدام در دست به طرفداریش پس از دستگیریش پرداختند؟! بهتره به جای وصله زدن به دیگران و بی‌-وجدان انگاشتن دیگران، به خود سوسول‌فرنگی‌ روشنفکرتون توی آیینه نگاه کنید و بپرسید: چرا واسه کشتار سوریه و عراق ساکتید؟! چرا واسه کشته شدن این همه هموطن ایرانیتون که به دلیل اعتیاد، حوادث جاده‌ای، قتل و غارت و دزدی و مسائل ناموسی کشته میشند اینقدر وجدان‌درد نمیگیرید؟! اگه وجدان شما واسه یه عرب بیگانه درد میکنه، مال ما واسه یه هموطن ایرانی که واسه گذرون زندگیش میخ راست میکنه درد میکنه؛ ما ۲۴ ساعتمون رو در همه روز‌های هفته واسه بدبختی و جهنم هموطنان خودمون وجدان‌درد داریم، و دیگه وقتی‌ واسه فکر کردن به کودکان عرب نداریم، چون کودکان خود ایران مهمترند؛ شما هم کتاب بخونید، سوسول‌نگاری کنید، و به مخالفان دیدگاه چرت خودتون هم برچسب "بی‌-وجدان، ..." بزنید؛ دوره این سوسول‌بازی روشنفکری شما تموم شده، و تاریخ مصرف شما رو به پایانه

    پاسخحذف
  4. دلایلی که نئو کانهای فارسی زبان وطنی برای توجیه جنایت اسرائیل بر ضد مردم فلسطین میاورند, براستی خنده دار است. میگویند که مردم ایران دنبال نان و آب اند و حمایت از فلسطین به مردم مربوط نیست, اما چند خط پایینتر جنایات اسرائیل را توجیه میکنند و هرگز هم نمیگویند که مردم گرفتار نان و آب در ایران, چطور وقت حمایت از جنایات اسرائیل را دارند,و چطور حمایت از اسرائیل به آنها کمترین کمکی میکند.

    برخی از همینها میگویند که چرا بجای محکوم کردن جنایات اسرائیل, جنایات روسیه و اسلامیستها و اسد و .....بقیه جنایتکاران را محکوم نمیکنید. درست عین همان دلیلی که آدمکشان رژیم جمهوری اسلامی برای توجیه جنایات رژیم جمهوری اسلامی میاورند و میگویند که چرا جنایات اسرائیل را محکوم نمیکنید؟ به روسیه هم که همین را میگویند, فورا سیاهه بلند بالایی از جنایات آمریکا ارائه میدهد و میگوید که ابتدا بروید جنایات آمریکا را محکوم کنید و .....
    اگر قرار باشد که هر یک از آدمکشان بجای پاسخگویی به جنایاتش, افکار عمومی را سر بدواند و آنرا به جنایتکاران دیگر حواله دهد که هرگز نمیتوان هیچ جنایتکاری را پاسخگو نمود. مگر جنایات ادمکشانی مثل اسد و پوتین و غیره, جنایات اسرائیل را توجیه میکند؟خجالت هم خوب چیزی است. بجای پاسخگویی به افکار عمومی, طلبکاری هم میکنند. اگر هم بفرض افکار عمومی جهانی در مورد جنایات اسد و پوتین و غیره کم کاری کرده اند, که راهش ادامه همین کم کاری در مقابل جنایتکار دیگری مثل اسرائیل نیست.من بالشخصه میخواهم سر به تن هیچ جنایتکاری نباشد. میخواهد آمریکایی باشد, یا روس یا ایرانی, خواه عرب و خواه هر ملیت دیگر. جنایتکار, جنایتکار است. شماها هم اگر خیلی دلتان برای نقض حقوق بشر در روسیه و سوریه و ایران ,...سوخته است, بفرمایید, این گوی و این میدان. چرا جبران کم کاری افکار عمومی را نمیکنید و به سهم خود در محکومیت این جنایتکاران کوشش نمیکنید. چه کسی جلوی شماها را گرفته است؟
    مگر افکار عمومی جهانی در مقابل دستگیری و محاکمه میلسویچ, جنایتکار صرب, کمترین مخالفتی نشان داد؟ مگر کسی در مقابل تسلیم جنایتکاران نازی, حتی تا همین امروز, به دادگاه های عدالت در سرتاسر جهان هرگز افکار عمومی, کمترین مخالفتی از خود نشان داده است؟....بجای نعل وارونه زدن, آدرس غلط دادن به افکار عمومی, پیشنهاد میکنم که اسرائیل و طرفداران ایرانی اش, خود را برای پاسخگویی به جنایات اسرائیل آماده نمایند.

    پاسخحذف
  5. باسلام بر همگی وبا تشکر از پاسخگوئی ..روی سخنم با این ناشناس محترم آخریست ...اینکه گفته میشود آیا به همان اندازه که به کشته شده گان غزه فکر میکنید ,به کشته شده گان سوریه هم فکر میکنید ..معنایش این نیست که کشته شده گان غزه اهمیتی ندارند ..بلکه معنایش این است که کشتگان سوریه نیز به اندازه آنها اهمیت دارند ..میخواهم کلاه خودتان را قاضی کنید ..این مقدار که در فضای مجازی نسبت به کشته شده گان غزه واکنش بوجود آمده, نسبت به سوریه بوجود آمده است؟ اگر نه ایا هرگز فکر کرده اید چرا؟ دلیل اینهمه تفاوت چیست؟ ایا فکر نمیکنید که شیوع
    بیماری به نام روشنفکری که فقط با شعار صلح قتلها وفجایع اسرائیلی وآمریکائی را میبیند وقاتلین دیگر چون روسیه وبشار اسد را نمیبیند..
    جناب آقای محترم نویسنده وبلاگ ..اینکه میگویم بیماری درست به همین دلیل است که این افراد نسبت به کشتارهای واضح از جانب روسیه واکنشی نشان نمیدهند ..واین یک نظر نیست بلکه یک نقیصه است که نیاز به درمان دارد

    در مورد السیسی بهتر است تحقیق بیشتری کنید واگر بتوانید یک سفر به مصر بروید در نهایت مطمئنا نظرتان تغییر خواهد کرد

    پاسخحذف
  6. "باسلام بر همگی وبا تشکر از پاسخگوئی ..روی سخنم با این ناشناس محترم آخریست ....این مقدار که در فضای مجازی نسبت به کشته شده گان غزه واکنش بوجود آمده, نسبت به سوریه بوجود آمده است؟ اگر نه ایا هرگز فکر کرده اید چرا؟ دلیل اینهمه تفاوت چیست؟ ایا فکر نمیکنید که شیوع
    بیماری به نام روشنفکری که فقط با شعار صلح قتلها وفجایع اسرائیلی وآمریکائی را میبیند وقاتلین دیگر چون روسیه وبشار اسد را نمیبیند........"


    من همان ناشناس آخری هستم. آیا مشکل شما چرایی این تفاوت عکس العملها است؟ آیا با دانستن این چرایی, مشکل شما حل میشود؟ به نظر من مشکل این چرایی نیست. مشکل ذات نقض وحشیانه قوانین و قراردادهایی است که اگر چنانچه هر کشور دیگری بجز اسرائیل آنرا نقض کرده بود تا کنون با لشکر کشیهای وسیع کشورهای غربی و عربده کشی های حقوق بشری تا بحال صدها بار اشغال شده بود. مشکل اینست که اسرائیل بیشترین تعداد قطعنامه های سازمان ملل را نسبت به هر کشور دیگری نقض کرده و این کار را هم به پشتگرمی آمریکای مدعی حقوق بشر انجام داده است.
    مساله اینست که اسرائیل به اسم قربانی جنایات جنگی مشروعیت گرفت و سپس با پشت پا زدن به تمامی موازین حقوق بشری و انسانی به افکار عمومی جهانی به وقیحانه ترین شکل ممکنه خیانت میکند و مرتکب همان جنایاتی میشود که ادعا میکرد که در زمان هیتلر قربانی آنها شده بود. وگر نه اسرائیل در منطقه خاورمیانه هیچگونه مشروعیت و سابقه ای نداشت و جز چند داستان و اسطوره مذهبی از عهد عتیق, که در صحت آنها تردیدهای جدی وجود دارد, پشتوانه دیگری برای ارائه به افکار عمومی جهانی برای اصالت کشوری به نام اسرائیل وجود نداشت.
    کسی در محکومیت جنایات روسها و اسد و داعش و غیره تردیدی ندارند. یادتان باشد که هیچیک از اینها ادعای دموکراتیک بودن نداشته اند. روسیه که اساسا بر خلاف اسرائیل نیازی به گرفتن مشروعیت جهانی نداشت. چه سابقه روسها در ان منطقه به بیش از هزاران سال میرسد.بقیه هم که در محکومیتشان کمترین تردیدی نیست.
    اما کشوری مثل آمریکا که خود را مدل حقوق بشر معرفی میکند و اسرائیل را هم به عنوان عضو ممتاز و استثنایی جامعه جهانی تبلیغ میکند, با اینهمه جنایت و رذالت نه تنها مثل بقیه دیکتاتورها و آدمکشان جهانی از قماش اسد و پوتین و خمینی و خامنه ای و غیره حقوق میلیونها انسان را زیر پا میگذارد, بلکه بسی فراتر از ان به عنوان "مجریان و مدافعان خود خوانده حقوق بشر", نام حقوق بشر را هم آلوده میکنند و دست سازمان ملل را هم در مواجهه با جنایتکاران دیگر میبندد. آیا میدانید که قطعنامه سازمان ملل برای دخالت جامعه جهانی در سوریه با وتوی روسیه مواجه شد. آیا تصور نمیکنید که این بخاطر حمایتهای کورکورانه و یکجانبه آمریکا از اسرائیل در سنوات قبل و از جمله وتوی قطعنامه هایی بود که سازمان ملل در تقبیح جنایات اسرائیل صادر نموده بود, میباشد؟معلوم است که نمیتوان حقوق بشرو قطعنامه های بین المللی را در کشورهای دیکتاتور زده و استبدادی با این سرمشق بد, انهم از سوی مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر, لازم الاجرا نمود.
    اما همانطور که قبلا هم گفتم, جنایت, جنایت است, صرفنظر از اینکه ملیت جنایتکاران چیست و مطمئن باشید که اگر چنانچه شما یا هر کس دیگری, جنایات روسها یا اسد یا هر آدمکش دیگر, را محکوم کرده باشید, هرگز افکار عمومی و روشنفکران, شما را مورد انتقاد قرار نداده و بدنبال خفه کردن صدای اعتراض شما نیستند. برعکس از بابت جبران کم کاری ها, از شما نهایت تشکر را هم دارند.

    پاسخحذف
  7. با سلام ناشناس آخری. توجه شما را به این آمار جلب میکنم ."آمریکا ۱۴ بار پیشنویس قطعنامه‌ها را که بیشتر علیه اسرائیل بود را وتو کرد، و در همین حال روسیه نیز ۱۱ بار از حق وتو برای به تصویب نرسیدن قطعنامه‌هایی علیه متحدان خود، مثل دولت بشار اسد در سوریه استفاده کرد."
    میبنید که روسیه نیز تقریبا به اندازه آمریکا فعال بوده.
    به نظر میاید شما مشکلتان بیشتر اینست که چون روسیه تعهدی برای دمکراسی نداده ویک کشور قدیمی وجا افتاده است حق دارد ویا حداقل چندان اشکال ندارد که ادم بکشد و براحتی کشور دیگری را اشغال کند وهواپیمائی را در آسمان بزند ....واز بشار اسد دفاع کند ... وخیلی هم اب از آب تکان نخورد...!!!! میدانید چرا که همانطور که گفتم بیماری روشنفکری در جامعه جهانی به شدت شیوع پیدا کرده است ..واینها هستند که به نام آزادی وبه نام لیبرالیسم غیر از خودشان را خشونت طلب جنگ طلب قاتل میدانند وهر مجوزی را برای کشتن با دلائل توجیه شده به همفکرانشان میدهند ...این را توی گوشتان فرو کنید کشتن کشتن است چه آمریکا واسرائیل بکشد به هر دلیلی وچه روسیه..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. "میبنید که روسیه نیز تقریبا به اندازه آمریکا فعال بوده.
      به نظر میاید شما مشکلتان بیشتر اینست که چون روسیه تعهدی برای دمکراسی نداده ویک کشور قدیمی وجا افتاده است حق دارد ویا حداقل چندان اشکال ندارد که ادم بکشد .........."

      من ناشناس آخری هستم. متاسفانه شما دلیل نمیآورید. مغلطه میکنید و حرف در دهان من میگذارید. من همان ابتدای کار گفتم که برای من جنایتکار, جنایتکار است. اما مسلم است که نقش جنایات روسیه در تضعیف و نابودی سازمان ملل و بمراتب کمتر از آمریکای مدعی حقوق بشر است. دقت کنید که نمیگویم جنایات روسیه بی اشکال یا کم اشکال تر از جنایات آمریکاست, تکرار میکنم و دوباره تکرار میکنم که نقش روسیه در تضعیف سازمان ملل و حقوق بشر, بالاخص به علت آنکه ادعاهای حقوق بشری ندارد, به مراتب کمتر از آمریکاست.

      جنایات روسیه نقش به مراتب کمتری در جا انداختن فرهنگ کشتار های دست جمعی نسبت به جنایات اسرائیل دارد, چرا که اسرائیل اساسا کل مشروعیتش را مدیون هولوکاست است, در حالیکه روسیه اساسا به چنین مشروعیتی نیازی ندارد. بنابر این من نمیگویم که جنایات روسیه بی اشکال یا کم اشکالتر از جنایات اسرائیل است, بلکه میگویم که جنایات روسیه نقش به مراتب کمتری در تکرار دوباره کشتارهای هولناکی از قبیل هولوکاست دارد.

      از ان گذشته چه کسی گفته که تمرکز جهانی بیشتر روی اسرائیل است؟ هفتاد سال است که این رژیم با اشغالگری و آپارتاید دارد فلسطینیان را تار و مار میکند و هر روز مرتکب جنایات هولناکی میشود. رسانه غربی هم بیشتر در دست صهیونیست ها و لابی اسرائیل هستند که در عرض هفتاد سال گذشته کاری جز مسکوت گذاشتن, در بهترین حالت, یا توجیه جنایات اسرائیل نداشته اند. اگر هم امروز شمه ای از این جنایات از رسانه های غربی منعکس میشوند, بخاطر آنست که افکار عمومی قبلا از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی از این جنایات مطلع شده اند. شبکه های اجتماعی در این میان نقش مهمی بازی کرده اند, بالاخص که بر خلاف رسانه های غربی, اسرائیل و هیچ دولت دیگری نمیتواند بر آنها انحصار و سلطه برقرار نماید. شبکه هایی که بالاخص پس از برملا شدن دروغ های شاخدار رسانه های آمریکایی در مورد عراق و سلاح های کشتار جمعی اش, و متعاقبا, بی آبرویی شدید اینگونه رسانه ها, تبدیل شده اند به جایگزین مناسبی برای رسانه های تحت سلطه لابی اسرائیل, برای مردم جهان و جوانان از جمله برای جوانان آمریکایی.

      حالا چگونه اسرائیلی که هفتاد سال جنایاتش مخفی مانده و یا توجیه شده, میتواند ادعا کند که رسانه ها و روشنفکران,(لابد بزعم شما از روی غرض ورزی ) بیشتر از همه بر جنایات آنها (البته ان مشتی از خروار که افشا شده) تمرکز کرده, و چطور پوتین و داعشی که هر لحظه جنایاتشان, به برکت همین شبکه های اجتماعی بسرعت منعکس میشود, از نور افکن افکار عمومی و نقد روشنفکران دور مانده, سوالی است که باید از امثال شما پرسید که چنین ادعاهای عجیبی میکنید. به این توجیهات شما میگویند بهانه های بنی اسرائیلی که برای توجیه و عادی نشان دادن جنایات اسرائیل در غزه انجام میشود. من تصور نمیکنم که رسانه های طرفدار لابی اسرائیل خبری از جنایات روسیه و داعش و بقیه جناتکاران غیر اسرائیلی داشته اند که آنها را قبلا منعکس نکرده اند. از ان گذشته, آیا آمریکا به بهانه نقض قوانین حقوق بشر و قطعنامه های سازمان ملل به عراق حمله نکرد؟ آیا میلوسویچ بهمین دلیل تحویل دادگاه های سازمان ملل نگردید؟ چرا اینها که همه جنایتکاران غیر خودی را به سیخ و صلابه حقوق بشر و سازمان ملل میکشند, به اسرائیل که میرسند, افکار عمومی جهانی جز چراغ سبز و ابزار و آلات جنایت و کشتار, چیز دیگری از اینها نمیبند که به اسرائیل تحویل دهند. کجای اینها بوی "تمرکز بیشتر" و یا "انتقاد بیشتر" از جنایات اسرائیل را میدهد. چرا اسرائیل انقدر بد عادت شده که تصور میکند که در مقابل هر جنایتی که میکند, کسی حق کمترین انتقاد را از ان ندارد؟
      اتفاقا مشکل رسانه ها اینست که از روی جنایات اسرائیل گذشته و آنها را بمدت هفتاد سال مسکوت گذاشته اند. این ادعاهای اسرائیل نامی جز وقاحت ندارد.

      حذف