چهارشنبه

جمهوری اسلامی امروز یک ایرانی را به جرم توهین به حضرت پینوکیو (یونس) اعدام کرد




به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن امیراصلانی، ۳۷ ساله، ساکن تهران و متأهل،  امروز به اتهام «فساد فی‌الارض و بدعت در دین» اعدام شده است.  محسن امیراصلانی جلسات تفسیر و قرائت جدید از قرآن در خانه‌اش برگزار می‌کرد و تفاسیر خود را به شکل جزوه و کتاب در اختیار علاقه‌مندانش قرار می‌داد.  این جزوات در حال حاضر از طریق اینترنت نیز قابل دسترسی میباشند.

 محسن امیراصلانی به‌طور ناگهانی در سال ۱۳۸۵ توسط مأموران امنیتی دستگیر شده بود، و ۹ ماه را در بند انفرادی ۲۰۹ زندان اوین سپری کرده بود. اتهام وی  در ابتدا فقط «بدعت در اسلام و تفسیر قرآن» بود، اما سپس به او اتهام «توهین به حضرت یونس» و «زنا» از طریق ارتباط با تعدادی از شاگردان کلاس‌اش نسبت داده شد. بعدتر  اتهام «زنا» به علت عدم وجود مدارک و شواهد نقض گردید، اما اتهام «بدعت در تفسیر قرآن» و «توهین به حضرت یونس» باقی ماند.

لازم به ذکر است که اسطوره «حضرت یونس» همان داستان پینوکیو است که در قالبی مذهبی بیان گردیده.

طبق این گزارش مسئولان زندان اعدام محسن امیراصلانی را به خانواده او اطلاع داده‌اند اما تاکنون جنازه‌اش به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

یکی از نزدیکان او که نامش منتشر نشده به هرانا گفته است مسئولان زندان رجایی‌شهر کرج به خانواده امیراصلانی گفته‌اند باید جنازه او را از قزوین تحویل بگیرند اما با مراجعه به قزوین، به آن‌ها گفته می‌شود به قبرستان بهشت زهرای تهران بازگردند و جنازه را از آن‌جا تحویل بگیرند. به‌گفته این منبع آگاه  سه بار نیز حکم اعدام امیراصلانی توسط شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور نقض شده بود  اما بستگانش آگاه نیستند که چگونه و در چه روندی این حکم یک‌باره تأیید شد.

این منبع همچنین اعلام کرد که در طول چند ماه اخیر، محسن امیراصلانی را بارها برای اجرای حکم اعدام از بند عمومی به قرنطینه زندان منتقل کرده بودند. او گفت: «محسن در آخرین ملاقات با خانواده‌اش این‌ها را گفته و گفته است که او هر بار تا پنج صبح در قرنطینه بیدار و منتظر بوده تا در سلول باز شود و او را برای اعدام ببرند اما هر بار چند ساعت بعدتر از پنج صبح، او را دوباره به داخل بند منتقل می‌کردند.»

۳ نظر:

  1. محسن در آخرین ملاقات با خانواده‌اش این‌ها را گفته و گفته است که او هر بار تا پنج صبح در قرنطینه بیدار و منتظر بوده تا در سلول باز شود و او را برای اعدام ببرند اما هر بار چند ساعت بعدتر از پنج صبح، او را دوباره به داخل بند منتقل می‌کردند.»
    این شگرد رو 35ساله انجام میدن تا خووووب دل زندانی رو آب کنند
    داعش هم همینکارو دقیقا انجام میده..چندین بار الکی میبرن تا بگن میخوان سرش رو ببرند..و نمی برند..بعد یهویی میبرن..به همینخاطره که قربانیها خونسرد هستند..چون فکر میکنن اینم الکیه

    پاسخحذف
  2. یونس بی‌‌شرف، پینوکیو پدرسگ، پدر ژپتو دیوث. پیامبری رو که نهنگ بخوره بعد برینه دیگه چی بهش باید گفت. خداوندا ریدی

    پاسخحذف
  3. باور محسن امیراصلانی درباره قصه حضرت یونس این بوده که این قصه و کلا تمام قصص قرآنی به صورت تمثیل آورده شده و هر کدام تعبیر و تفسیر خاص خود را دارد، خواهشا با نیت محکوم کردن اعدام ایشون ندانسته حرف غلطی نزنیم که خواننده رو از حقیقت ماجرا دور کنیم

    پاسخحذف