جمعه

منتظر خبر قتل عام قبطی ها در مصر باشید!




پلیس آمریکا اعلام کرده که سازنده فیلم جنجالی «بی گناهی مسلمانان» که محمد بنیانگزار اسلام را به صورت فردی شهوت باره، دروغ گو و آدم کش به تصویر کشیده است پیدا شده، و به علاوه هم اسمش را اعلام کرده اند و هم قومیتش را:‌ نقوله باسیلی نقوله، مردی پنجاه و پنج ساله از قبطیان مصر.  

خوب، هم من مسلمونها رو میشناسم هم شما.  پلیس آمریکا هم خودش خوب میدونه کی به کیه و چی به چیه. برای همین هم این خبری که منتشر کردن خیلی جالبه برام.  اومدن اسم و مشخصات کامل طرف، حتی عکس در ورودی خونه اش (همونی که اون بالا گذاشتم) هم منتشر کردن، و بعد هم گفتن، البته ما مسئول حفاظت از جون این هستیم!

من نمیفهمم، این چه جور شوخیه آخه؟  اگه جدا میخواین از جونش حفاظت کنید، خوب چرا اسمش رو آدرسش رو مشخص میکنید لامصبا؟  از اون بدتر، شما که میدونید خر مسلمونا توی مصر همینطوریش چه جور بلایی سر مسیحی ها دارن میارن، مگه آزار دارید که اعلام میکنید طرف قبطی مصریه؟  نه اینکه در دهن ملت رو میشه بست، خبرش بالاخره به گوششون میرسید، اما باز هم فرق هست بین این که «شایعه»‌ باشه که طرف اسمش فلانه  و خودشم قبطیه، تا اینکه خود پلیس آمریکا رسما اعلام کنه این کی هست و چی هست.  

 به هر حال  با این کارشون  آمریکایی ها هم لابد میخوان این خرمسلمونا رو از سر خودشون باز کنن که دست از آتش زدن سفارتاشون و کشتن دیپلماتهاشون بردارن، قبول.  اما آخه اینطوری؟  یک قوم ضعیف بیچآره ای  رو  سپر بلا کنید که «ما نبودیم یه قبطی بود»؟!  فردا که این وحشی ها شروع کردن به قتل عام قبطی ها اونوقت جوابش رو کی باید بده؟  نقوله باسیلی نقوله؟   پلیس آمریکا؟  البته اشتباه نشه، جواب اول و آخرش رو کسی نباید بده غیر از مسلمونایی که این کارو میکنن.  اما ما اینجا فرضمون بر اینه که مسلمونا چون وحشی هستن حرجی بهشون نیست چون عقل و تمیزشون نمیرسه به این چیزا، اما پلیس آمریکا چطور، واقعا مجبور بودن اسم و آدرس و دین طرف رو رسما اعلام کنن؟






۳ نظر:

  1. تفکری که تو نسبت به قبطی ها و مسیحی ها در مصر داری اشتباه است. انها خیلی با مسیحی های ایران فرق میکنند. واقعا زیاده خواه هستند. این رو از هر مصری که بپرسی میگه. سازمان ملل و سرشماری های واتیکان میگه انها حداکثر ۱۴ تا ۱۰ % هستند اما خودشون میگن ۴۰% هستیم و تا ۴۰% از حقوق و مسیله اجتماعی رو طلب میکنند. یک مشکل دائمی برای ثبات مصر هستند. هرچند از این گیر و دار شیعیان بهربرداری میکنند و سلفی ها کمتر به شیعیان میپردازند اما کار از اصل اشتباه است

    پاسخحذف
  2. ما مثل شما مسیحی های مصر وحشی نیستیم.

    پاسخحذف
  3. kheili ensaani ke in mas,aleh roo intor khoob o vazeh matrah kardi. ghebtihay msr aadmhai khoob o baa arzeshi hastand ke hoghoogh,e madanishoon daare mireh ke kaamelan be khatar biofteh, va nabaayad ke faraamoosh neshan

    پاسخحذف