جمعه

کاری را که کاربران بالاترین نتوانستند انجام بدهند کاربران «رددیت» انجام دادند!




نمیخوام زیاد بنویسم، اما یک خبر مهم را میخوام به اطلاع دوستان برسونم.   این خبر را میگم. 

خیلی از شما ها دوستان ممکنه هنوز در خاطر داشته باشید اتفاقاتی را در حوالی خیزش ۸۸ ایران و در دورانی که بهار عربی در اوج بود، در بالاترین افتاد.   کاربران بالاترین در آن روزها در عکس العمل به کودتای خاموش مهدی یحیی نژاد، مدیر مسئول بالاترین، یکنوع  «جنبش کاربری» نصفه نیمه ای در بالاترین به راه انداختند که نهایتا هم سرکوب و خاموش شد و به جایی نرسید.

به هر حال ما ایرانی ها به سرکوب شدن، از نفس افتادن و حتی دزدیده شدن انقلاب هایمان  عادت کرده ایم توی این یکی دو قرن گذشته، اما خبری که عرض کردم این بود که وقتی اتفاقات مشابهی در یک سایت «غربی» مشابه بالاترین خودمان، یعنی «رددیت» افتاد، کاربران رددیت مثل ملت خودمان به توسری خوردن و خفه شدن عادت نداشتند، و آنچنان یکپارچه و محکم جلوی مسئولان سایت رددیت ایستادند که بالاخره امروز اعلام شد مدیر اجرایی «رددیت» به نام «الن پائو»  به دلیل اعتراضات گسترده کاربران رددیت به حذف یکی (شنیدید؟  فقط یک نفر) از به قول خودمان «بالایاران» سایت رددیت، نه تنها عذر خواهی کرد، بلکه مجبور به استعفا هم شد و شغل خودش را از دست داد.

من احتیاجی به گفتن هیچ چیز دیگه ای نمیبینم، الا اینکه به امید روزی که مردم ما هم معنی و مفهوم حقوق خودشان و دموکراسی را به اندازه ای بفهمند که امثال یحیی نژاد نتوانند هرکاری که عشقشان کشید انجام دهند و از قبل کاربران سایت صدها هزار دلار درآمد به دست بیاورند و بعد هم به همان کاربران بگویند اینجا خانه خودمه، هرکاری خواستم میکنم هرکی هم نخواست، هری!

۳ نظر:

  1. ما ایرانیها (معذرت می‌خوام)نمیدونم چرا اینقدر در مقابل فهمیدن مقاومت می‌کنیم!این یارو مهدی یحی‌ نژاد اصلا آدم قابل اعتمادی نیست و من تعجب می‌کنم با وجود این همه کثافت کاری(انقلاب فرهنگی‌+سرکوب و سانسور متداوم بعد از آن) هنوز بعضی‌ از هموطنان سادل لوح فکر می‌کنن از این بابا و سایت‌ش آبی گرم می‌شه!این بابا اگر انسان بود و شعور و در و فهم داشت اگر به فکر کشور اشغال شده ایران بود که به اون ۱۰۰۰ نفری که ۳سال شبانه‌ روز زحمت کشیدن و پایه و شالوده این سایت رو ساختند خیانت نمیکرد! این آدم به ظاهر تحصیل کرده یک بیزینس من به شدت پولکی هست که بوی پول رو از هر طرف حس کنه پرچمش رو همون طرفی باد میده!


    پاسخحذف
  2. اون از خالی‌ کردن زیر پای ۱۰۰۰ کاربر اون از جنبش سبز و حوادث سال ۸۸ به این ور که با اصلاح طلبان هم صدا شد تا جنبس تکثر گرای سبز رو نعبش هواداران نخست وزیر امام جا بزنن این هم از وضعیت امروز که کلا سایت رو داده دست ۴تا اصلاح طلب و یه مشت کاربر کلیکک دزد که حکم صفرهای حساب بانکی‌ رو براش بازی می‌کنن!خودش هم انور دنیا داره عشق حال می‌کنه و به ریش امّت می‌خنده خیالش هم راحت هست که با وجود همین افراد معلوم الحال ای که به عنوان مبصر (مخبر) براش کار می‌کنن هیچ رقیبی نخواهد داشت و هر کسی‌ هم هوس کنه یه مکان جدید تاسیس کنه همین‌ها رو مأمور می‌کنه ۳سوت اون سایت رو تخریب کنن و بکشن پای مثل سایت دنباله و آزاد‌گی و ...


    پاسخحذف
  3. وضع به حدی خرابه که علاوه به اون چیزائی که شما اشاره کردی، الان همین لینک توی بالاترین اگرچه رای مثبت بالایی آورده و بحث زیادی هم در زیرش در گرفته، اما نه وارد بخش لینک های روز گذاشتن بشه، و نه وارد بخش لینک های مورد بحث. این یعنی دخالت مستقیم و عملی در امکان تفکر، اطلاع رسانی و ابراز عقیده کاربران. بالاترین در حال حاضر حکم لنگه کفش در بیابان را دارد متاسفانه، و از آن بدبختانه تر این واقعیت که ملت ما از این لحاظات حقیقتا همان بیابان است که درش لنگه کفش هم نعمت میشود.

    پاسخحذف