پنجشنبه

مناظره کاندیداهای شهرداری نیویورک بر سر رسم «خون مکیدن» یهودیان از شومبول پسران ختنه شده



به گزارش هافینگتون پست کاندیداهای مقام شهردار شهر نیویورک دیروز در جلسه مناظره به  بحث در مورد رسم مکیدن خون از آلت تناسلی ختنه شده پسران که از رسوم کهنه یهودی میباشد، و  لزوم یا عدم لزوم صدور اجازه نامه خاص برای اجرای آن پرداختند.  

طبق این رسم که به نام «مزیزابپه» شناخته میشود دلاک، که معمولا یک خاخام میباشد، پس از ختنه کردن پسران جوان خونی را که از «شومبول» ایشان جاری است میمکد تا زخم شومبول را تبرک و «تمیز» کند.  اما این رسم گاهی منجر به مشکلات بهداشتی برای کودکان میگردد، از جمله ورود ویروسهایی از دهان دلاک به بدن کودک از طریق زخم، از قبیل ویروس هرپس و دیگر میکروب ها.  

عمل به این رسم در حال حاضر نیازمند به دریافت برگه اجازه نامه از طرف شهرداری نیویورک است که در آن والدین مسئولیت هرگونه مشکلات بهداشتی ناشی از مکیده شدن شومبول پسرشان توسط دلاک را شخصا بر عهده میگیرند، اما برخی از خانواده های یهودی به این محدودیت اعتراض دارند و معتقدند انجام این رسم دینی شان بایستی آزاد و بدون محدودیت باشد.

ویدئوی بحث فوق و نظرات کاندیدا ها را میتوانید اینجا ببینید

۳۷ نظر:

  1. ای بابا، بعدا میگن چرا اینقد gay زیاد شده. بچه چشماشو باز میکنه، یکی داره به قول شما شومبولشو ساک میزنه. خدا عاقبت همه رو به خیر کناد.

    پاسخحذف
  2. می تونستی بگی آلت تناسلی

    پاسخحذف
  3. جون اگه پسر ۱۳-۱۴ ساله خواستن ختنه کنن من برای این امر خیر داوطلب میشم.ههه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برای ختنه شدن داوطلب میشی یا شومبول مکیدن؟

      حذف
  4. پس اصطلاح "شومبولتو بخورم" در اصل متعلق به قوم یهوده، قوم لوط هم از اینا بوده دیگه!!!!

    پاسخحذف
  5. ai tof be mazhabe yahod va eslame akonde mohamad va an komenie goh ba in kamene zenazadeh...

    پاسخحذف
  6. tof be goreh harchi yahudieh madar gahveh ke har gohi deleshon mikhad hame jayeh donyah mikhoran va khak to sareh harchi amricaiey ke eain sag motieh in dayousa hastand

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بیخیال بابا تو هم پریدی وسط دعوا نرخ تعیین میکنی.

      حذف
  7. مهم نیست که مسلمان یا مسیحی یا یهودی باشی ، خرافات آفت رشد جامعه است، در مملکت ما هم از این رسم و رسوم های مضحک و احمقانه در بین مذهبی ها میشه دید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میگه مهم نیست مسلمان یا مسیحی یا یهودی باشه، فقط خرافاتی نباش. بابام جان اینهایی که شما گفتی که خودش یعنی خرافاتی. نکنه شما فکر میکنی بین دین و مذهب با خرافات فرقی هست؟ اگه هست بفرمائید تا ما هم بفهمیم.

      حذف
  8. Ahay ooni ke mikhay baraye in amre kheir davtalab beshi. bebinam to senet 13 / 14 sale ast ya inke baraye amre dalaki mikhay davtalab beshi.

    پاسخحذف
  9. بابا اگه نخوایم شومبولمون رو ببرین باید کی رو ببینیم!!!! حالا با خوردن یا بی خوردن که فرقی نمی کنه کسی رو که سرش رو بریدن اگه نازشم کنن جونش در رفته دیگه ناز به چه کارش میاد!!!!!!!!!!!!!!! آقا نبرید بابا نبرید.

    پاسخحذف
  10. male beche ke na.....khoni o kasif ham na...as 18 be bala khateh shode ma hastim..garanti happyend,,lolhamburg....

    پاسخحذف
  11. بچه ها ببینید الان من روشنفکرم؟

    از حجاب یک زن مسلمان تروریست متنفرم و باید آنها را بسیار اذیت کرد.
    اما این عمل مکیدن خون آلت توسط یک یهودی مظلوم چقدر زیباست. انگار دارد شیر با عسل میخورد.

    الان من روشنفکر ترم یا نیچه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به قول باباطاهر عریان می بخور شومبول بمک اما مردم آزاری نکن. مشکل اینجاست که مسلمونای تروریست مردم آزاری میکنن آخه، و گرنه اگر فقط خودشون رو توی گونی میپیچوندن یا شومبول همدیگه رو میمکیدن که کسی بهشون کاری نداشت.

      حذف
    2. اون روشنفکره گل گفت

      حذف
    3. یعنی یهودی تروریست الان نداریم؟ شما احتمالا اخبار در مورد اسرائیل و بلایی که سرم مردم بدبخت اونجا میاره رو نمی بینید؟ ج.ا. و اسرائیل هر دو دو روی یک سکه هستند. حکومت هایی که بر پایه مذهب همه چیز را توجیه می کنند. اون یهودی های افراطی که این کار غیر بهداشتی و خرافی رو انجام می دهند درست مثل آن روحانی است که حقوق زنان را زیرپا می گذارد. ربطی هم به تروریست و ... ندارد.

      حذف
    4. یهودی تروریست به شکلی که مسلمان تروریست داریم خیر، نداریم تا جایی که من اطلاع دارم. بلاهایی که اسرائیل سر مردم فلسطین میاره متاسفانه اسمش تروریسم نیست، همونطوری که بلاهایی که جمهوری اسلامی سر ملت ایران میاره اسمش تروریسم نیست. بنده هم نگفتم غلط یا درست بودن کار اینها ربطی به تروریسم داره، حرفم این بود که چون مسلمانها دائم مشغول سر و صدا و تلاش برای صادر کردن و جهانی کردن تفکرات خودشون هستن، اونهم از طریق خشونت و قتل و آدم کشی از جمله قتل و آدم کشی افراد غیر نظامی به قصد ایجاد رعب خواه ناخواه ملت به افکار و ایدئولوژیشون عکس العمل نشون میدن.

      حذف
    5. دوست عزیز مشکل این است که شما فکر میکنید ما کتاب نیچه و راسل نخوندیم.
      فکر میکنی با اسلام مخالف نبودیم و فکر میکنید به اسلام فحش ندادیم.

      این رو بدونید دولتمردان آمریکا فقط به فکر منافع خود و استفاده ابزاری از سایر مردم هستن و قطعا دلایلی دارم که میگم اشتباه میکنید.
      با دلایل قاطع از یهود و آمریکا دفاع کنید ، چون شاید روزی ببینید که از کسانی دفاع کرده اید که بین شما و (ببخشید) یک چهارپا تفاوتی قائل نیست.

      "نژاد ما نژاد برتر است. ما الهه های روی این سیاره هستیم. ما همانقدر با سایر نژاد های پست تفاوت داریم که آنها با حشرات دارند. در مقایسه با نژاد ما، در واقع آنها چهارپا و جانوار هستند، در خوشبینانه ترین حالت برده. تقدیر ما حکومت بر تمام نژادهای پست است. پادشاهی جهانی ما به فرمانروایی رهبری با عصای آهنی خواهد بود. توده ها پاهای ما را لیس خواهند زد و به عنوان بردگان به خدمت ما در خواهند آمد" نخست وزیر اسرائیل-مناخم بگین

      حذف
  12. بابا این که چیز بدی نیست من هر روز دارم شومبول دوست پسرمو میخورم حالا فکر کنید یه ذره هم خونی شده. به خدا این سوسول بازی های چیه. دین هرچی میگه مثل بز باید گفت چشم همین

    پاسخحذف
  13. خاک بر سر اون قوم بیشهوری که خودش رو قوم برتر هم میدونه و در قرن بیست و یکم ساک زدن بچه ی دیگران رو یک عمل شرعی قلمداد می کنه و تازه آخوندش مسئول ساک زنی میشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. والا شاید اگه آخوندای خودمون هم ازین کارا میکردن (که صد البته میکنن، اما اگر شرعا و قانونی و جلوی چشم ملت میکردن) الان ایران هم شاید خیلی خوش و خرم تر از اینی که هست میشد. نه؟

      حذف
  14. کسی از این ها دیگر یهودیان را مجبور کرده اند که چنین کنند یا دیگر ادیان را مجبور کرده اند؟ مثلا در اسراییل که ای مسلمانان و مسیحیان شما هم باید اولا به سبک ما ختنه کرده دوما خون آنرا بمکید؟
    هر کس برای خودش اگر دیوانه است باشد خود نفس عمل مهم نیست آقای تیره فکر. در جنگلهای آمازون کرم زنده هم میخورند هر چند چندش آور ولی تا دیگران را مجبور به این کار نکرده اند به خودشان مربوط است. ولی در ایران اون مسئله که گفتید اجباری است حتی برای ارامنه و یهودیان و شما با مغلطه به فکر روشنفکری نباشید و در عالم خودتان سیر کنید ثوابش برایتان بیشتر است.

    پاسخحذف
  15. البته این نکته هم اضافه کنم که تخم تمام بد بختیها و خرافات از همین یهود اومده جناب تیره فکر ولی تا دیگران را مجبور به پیروی از خودشون نکرده اند در رفتار بیمارگونه خود بمانند ما مشکلی نداریم که بیمار همه جا هست.

    پاسخحذف
  16. با درود دوستان گرامی .یکی از قوانینی که کورش کبیر بنیانگذار آن بود احترام به عقیده و باور مردم بود و از همانجا هم پایه دمکراسی گذاشته شد ..اگر خوردن خون پسر بچه بعد از ختنه داستانی واقعی باشد من هیچ اشکالی در آن نمیبینم زیرا این رسم و رسوم این ائین خدائی است .و ما نباید سنکسار که از ائین یهود به آئینهای دیگر سرایت کرده یاد بکنیم و میبینیم که آئین سنکسار در اسرائیل به مرور زمان ملغی گشته و حتما در آینده خوردن خون در چنین مراسمی ملغی خواهد گردید ..ولی در رژیم جنایتکار خامنه ای سنگسار احیاء گشته و همچنین کشیدن خون زندانیان و یا در اوردن اعضای بدن آنها و یا آتش زدن زندانیان بیگناه قبل از اعدام بیشتر قابل تامل است تا خون خوردن در مراسم مذهبی دیگر ائینها ..دوستان لطفا بدام جنگ ذرگری خامنه ای حرامزاده نیفتید و سعی بکنید به همه ادیان با هر دیگاهی که دارند احترام بگذارید ..با سپاس از همه شماها

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما بسیار دارید متعصبانه برخورد می کنید. اگر رسمی و یا کاری با عقل انسان در تضاد است، ربطی به آئین و مذهب و ... ندارد. جهت اطلاع شما آیئن یهودی 4600سال عمرش از اسلام بیشتر است اگر قرار بود این رسم ها فراموش بشود تا الان شده بود. اگر ایرادی هست برای همه هست و اگر احترام هست باید برای همه باشد. اگر باید به آئین و تفکر افراطی یهودیان مانند این رسم احترام گذاشت، شما حق ندارید مراسم قمه زنی برای امام حسین را مسخره کنید. می بینید که شما اگر چیزی به خامنه ای وصل باشد مشکل دارید و درک صحیحی از دموکراسی و احترام به تفکرات دیگران ندارید.

      حذف
  17. باید از فرنود خجالت بکشن که خودش شوشولشو میشوره....

    پاسخحذف
  18. باید چند تا دختر ایرونی هات ببرن نیویورک و اسم مراسم زو به شومبول خورون فشن نایت تغییر بدن .اونوقت ببین چه غوغایی میشه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عالی میشه! توی بالاویزون هم شو میزارن براش

      حذف
  19. اونهای که میگن اسلام دستوراتشو از دین یهود تقلید کرده خوبه که ببینند نضرشون اشتباهست زیرااسلام دین فطرت را بدون خرافاتش داره ( البته اسلام سنی نه اسلام شیعه ) یعنی ختنه بدن خون خوردن

    پاسخحذف
  20. باباجان داره فوت میکنه که کمی خنک بشه

    پاسخحذف